Automobilska industrija se suočava s brojnim trendovima koji će utjecati na budućnost proizvodnje i prodaje automobila.
Jedan od najvažnijih trendova je elektrifikacija automobila. Sve više proizvođača automobila razvija električne i hibridne modele kako bi smanjili emisiju CO2 i zadovoljili regulatorna ograničenja.
Drugi trend je automatizacija vožnje. Proizvođači automobila i tehnološke kompanije razvijaju tehnologiju za autonomnu vožnju, što bi moglo dovesti do smanjenja broja saobraćajnih nesreća i povećanja efikasnosti prometa.
Još jedan trend je korištenje pametnih tehnologija u automobilima. Već sada mnogi automobili dolaze s integriranim pametnim sustavima koji omogućuju povezivanje s pametnim telefonima i drugim uređajima, kao i pristup internetu.
Sve veći je i trend koncepta ‘mobility as a service’ (MaaS) ili pružanje usluga kao automobil koji se dijeli ili usluga kao automobil na zahtjev, te se automobil ne kupuje već se koristi prema potrebi, što ukazuje na potrebu prilagoditi se novom načinu korištenja automobila.
Mobility as a Service (MaaS) je koncept koji se odnosi na pružanje različitih oblika prijevoza kao usluga, umjesto kupnje automobila. Ideja je pružiti korisnicima pristup različitim vrstama prijevoza, kao što su automobili, bicikli, električni skuteri, javni prijevoz i drugi, korištenjem jedne aplikacije ili platforme. Korisnici mogu rezervirati ili najamiti vozilo, ili kupiti karte za javni prijevoz, koristeći jednu aplikaciju, a sve se plaća na jednom računu.
MaaS se temelji na tehnologiji, kao što su internet i pametni telefoni, te koristi aplikacije koje pomažu korisnicima da planiraju i rezerviraju svoj put, te da pristupe različitim vrstama prijevoza. To uključuje i algoritme za planiranje puta koji kombiniraju različite vrste prijevoza, kao što su automobili, bicikli i javni prijevoz, kako bi se osiguralo najbrže i najjeftinije putovanje.
MaaS također može uključivati i “carpooling” ili dijeljenje putovanja, gdje se više osoba uključuje u isti automobil, što doprinosi smanjenju emisije i gužve na cestama.
MaaS je trenutno u razvoju u mnogim gradovima i zemljama širom svijeta, a mnogi proizvođači automobila, tehnološke kompanije i javni prijevozni sustavi ulažu u ovaj koncept. Cilj je pružiti korisnicima fleksibilnost i pristupačnost prijevoza, te smanjiti potrebu za vlastitim automobilom.
Trenutno se također vodi rasprava o korištenju goriva s manjom emisijom ugljika, te korištenju vodika kao alternativnog goriva, što također predstavlja trend koji će utjecati na budućnost automobilske industrije.
Elektrifikacija automobila je trend koji ima za cilj smanjiti emisiju CO2 i druge štetne plinove te poboljšati učinkovitost energije. Postoji nekoliko vrsta električnih automobila, uključujući čisto električne vozila (EV), hibridne vozila (HEV) i plug-in hibridne vozila (PHEV). Čisto električni automobili koriste samo električni pogon, dok hibridni automobili koriste kombinaciju električnog i benzinskog pogona. Plug-in hibridni automobili mogu se napajati izvan vozila putem punjača, što omogućuje vožnju na električni pogon duže udaljenosti.
Automatizacija vožnje je drugi trend u automobilskoj industriji. Proizvođači automobila i tehnološke kompanije razvijaju tehnologiju za autonomnu vožnju, što bi moglo dovesti do smanjenja broja saobraćajnih nesreća i povećanja efikasnosti prometa. Autonomna vožnja se dijeli u različite razine, od nultog do petog stupnja automatizacije, gdje nulti stupanj je vožnja bez bilo kakve automatizacije, do petog stupnja gdje vozilo vozi potpuno autonomno.
Automatizacija vožnje je tehnologija koja omogućuje automobilima da se kreću bez aktivnog sudjelovanja vozača. Ova tehnologija se razvija u cilju smanjenja broja saobraćajnih nesreća i povećanja efikasnosti prometa. To se postiže automatiziranjem rutinskih radnji poput kretanja, kretanja u prometu i parkiranja.
Automatizacija vožnje se dijeli u različite razine, od nultog do petog stupnja automatizacije. Nulti stupanj je vožnja bez bilo kakve automatizacije, dok peti stupanj predstavlja potpuno autonomnu vožnju.
Svaki stupanj automatizacije podrazumijeva različitu razinu intervencije i odgovornosti vozača. U nižim stupnjevima automatizacije, kao što je stupanj 1 i 2, vozač mora biti uključen u vožnju i spreman intervenirati u svakom trenutku. Dok se u stupnjevima 3, 4 i 5, vozač više nije potreban za upravljanje automobilom, i automobil je sposoban za samostalno donošenje odluka i izvršavanje radnji.
Među tehnologije koje se koriste za automatizaciju vožnje uključuju senzore, kao što su radari, lidars, kamere i GPS, te umjetnu inteligenciju za obradu podataka i donošenje odluka.
Sve veći broj proizvođača automobila i tehnoloških kompanija ulagaju u razvoj tehnologije automatizirane vožnje, a očekuje se da će se taj trend nastaviti u budućnosti. Međutim, još uvijek postoji dosta izazova za riješiti u vezi s sigurnošću, regulatornim okvirom i društvenim posljedicama, prije nego što će se ova tehnologija široko primijeniti.
Pametne tehnologije također imaju važnu ulogu u budućnosti automobilske industrije. Već sada mnogi automobili dolaze s integriranim pametnim sustavima koji omogućuju povezivanje s pametnim telefonima i drugim uređajima, kao i pristup internetu. To omogućuje vozačima da koriste različite aplikacije, uključujući navigaciju, glazbu i druge usluge, te da se povezuju s drugim vozilima i infrastrukturom.
Automobilska industrija se suočava s brojnim trendovima koji će utjecati na njezinu budućnost. Elektrifikacija automobila je jedan od ključnih trendova, s ciljem smanjenja emisije CO2 i poboljšanja učinkovitosti energije. Automatizacija vožnje je još jedan važan trend, s potencijalom smanjenja broja saobraćajnih nesreća i povećanja efikasnosti prometa. Pametne tehnologije također će imati važnu ulogu u budućnosti automobilske industrije, omogućujući povezivanje s pametnim telefonima i drugim uređajima, kao i pristup internetu. Koncept “mobility as a service” (MaaS) predstavlja trend koji se odnosi na pružanje usluga kao automobil koji se dijeli ili usluga kao automobil na zahtjev, s ciljem pružanja korisnicima fleksibilnosti i pristupačnosti prijevoza.