Električni skuteri – vodič za izbor i kupovinu

Električni skuteri – vodič za izbor i kupovinu

Prije svega moramo istaći da je ovaj tekst nastao uz podršku Green Riders Balkans prodajne mreže električnih skutera, uz čiju smo podršku realizirali uvid u prezentirane modele električnih skutera, kao i realizirali testove na osnovu kojih je nastavo ovaj tekst.

Više o Green Riders Balkans možete pronaći na stranici www.green-riders.ba ili putem facebooka na stranici: https://www.facebook.com/Green-Riders-Balkans-104581277812415

Počnimo redom

U sve većoj ponudi električnih skutera na našem tržištu važno je poznavati njihove osnovne karakteristike i performanse, te znati na šta je potrebno obratiti pažnju prije kupovine kako biste što najlakše postali urbani jahač. U detaljnom vodiću donosimo potrebne informacije.

Pandemija i stabilno vrijeme udaljava nas od korištenja javnog prijevoza. Nedostatak parking mjesta, kao i cijena istih mnoge od vas natjerat će na pomisao – moram li koristiti automobil ili javni prijevoz za odlazak na posao, fakultet, školu ili bilo koju drugu svakodnevnu obavezu ili putovanje do željene destinacije. Već godinama opcija je bila bicikl ili u krajnjem slučaju pješaćenje, ali znamo već da ovakav vid putovanja traje i traje i rezultira znojenjem, neugodnim mirisimai sl.

Napredak tehnologije i sve veća upotreba električne energije u posljednjim godinama usmjerava potencijalne putnike na korištenje električnih skutera kojima se osigurava integriranje višestrukih prednosti hodanja, vožnje bicikla ili motocikla kao što su jednostavnost, dostupnost, brzina, ekološka prihvatljivost pogona, fleksibilnost itd.

Korištenje električnog skutera ne zagađuje okolinu, vozaču osigurava bezbrižnost u pogledu traženja parkinga, ne umara ga i omogućava mu izbjegavanje prometih gužvi, te osigurava pristup do destinacije u mjeri u kojoj to nije moguće automobilom. Navedeni razlozi učinili su da električne skutere viđamo sve češće i u sve većem broju na našim ulicama, te smo stoga namjenili ovaj tekst svima koji razmišljaju o kupnji ove simpatične vozilice.

Na test smo stavili 7 modela različitih kategorija i to od onih najmanjih namjenjenih zabavi, do onih namjenjenih „ozbiljnijim“ putovanjima kao npr. do posla, fakulteta i sl. pa do onih najrobusnijih namjenjenih vožnjama po specifičnim terenima.

Šta trebate imati u vidu kod kupovine električnog skutera

Prije samog čina kupovine električnog skutera potrebno je „osmotriti“ situaciju na tržištu i osigurati upoznavanje sa osnovnim paramterima i spefičnostima kako bi sama odluka o kupnji bila što tačnija i preciznija, a čime minimizirate mogućnosti greške i izbjegavate gubljenje vremena na nepotrebnim stvarima i situacijama.

Nakon što ste donijeli odluku da žečote imati vlastiti električni skuter, sljedeće što svakako trebate „riješiti sa sobom“ ali i ostalim ukućanima jeste iznos koji ste spremni izdvojiti za svoju buduću vozilicu. Dakle, ukoliko kupujete skuter za odraslu osobu nemojte obraćati pažnju na skutere ispod 600 konvertibilnih maraka, jer ćete jednostavno samo izgubiti vrijeme.

Kod električnih skutera, kao i kod svih uređaja spremnost za povećanje uloženog iznosa u kupnju uređaja u znatnoj mjeri proširuje ponudu istih, te ćemo samo reći da u slučaju spremnosti da za ovu investiciju izdvojite oko 1300 konvertibilinih maraka, tada ćete biti u prilici da odlučujete između većeg broja modela, kako poznatih brandova, tako i modela sa više dodatne opreme i naprednijim performansama.

Osnovni parametri koje trebate imati u vidu u zavisnosti od vaših planiranih načina korištenja električnog skutera, a nakon definiranja finansijskog okvira su svakako:

  • najveća brzina
  • nosivost
  • snaga motora
  • kapacitet baterije
  • doseg jednog punjenja
  • vrijeme punjenja baterije

Nosivost i težina skutera

Jedna od svakako najvažnijih karakteristika električnog skutera je njegova nosivost. Većina, nazovimo ih običnih skutera ima deklarisanu nosivost od 100 kilograma, što za vozače teškaše predstavlja ograničenje te im se preporučuje obratiti pažnju na ovaj podatak.

Na tržištu postoje električni skuteri nominalne nosivosti od 120 i više kilograma, tako da ukoliko prelazite „stoju“ obratite pažnju na takve modele.

Vaša težina i autonomija skutera (dužina pređenog puta sa jednim punjenjem) u obrnutoj su proporciji tj. što je vozač teži smanjuje se autonomija skutera, te se nemojte iznenaditi ukoliko deklarisana fabrička autonomija proizvođača bude veća od stvarne koju skuter može ostvariti pod vašom težinom.

Imajući u vidu činjenicu da skuter nećete parkirati na cesti već ćete isti nositi sa sobom obratite svakako pažnju na samu težinu skutera koja se obično kreće u rasponu od 8 do 16 kilograma, pa ukoliko isti trebate nositi stepenicama birajte skuter manje težine.

Urbani ili off road skuter

Nakon što ste odredili okvirnu nosivost vašeg budućeg skutera, svakako trebate uzeti u obzir terene na kojima ćete koristiti taj isti skuter. Naime, nije isto da li skuter koristiti isključivo na putu do posla ili fakulteta glavnom ulicom, šetalištem ili ćete pak putovati lošijim putevima pa čak i makadamom. Parametri najčešće korištenog puta odrediće sljedeće karakteristike vašeg budućeg skutera i to:

  • promjer točkova pri čemu je pravilo što je lošiji put promjer treba biti veći
  • puni ili zračni pneumatici gdje je pravilo da pune pneumatike koristite isključivo kod prilično ravnog puta
  • amortizeri koji direktno utiču na udobnost, pa ako vašim skuterom planirate posjetiti i okolne ulice i ponekad zagaziti u prirodu svakako obratite pažnju da je skuter sa amortizerima.

Pneumatici punjeni zrakom svakako su podložni bušenju pa je i ovo potrebno imati u vidu, ali isto kao i kod automobila udobnost i sigurnost opravdavaju rizike posjete vulkanizeru.

Minimalna konfiguracija

Kao i svaki gadget našeg doba i električni skuter ima srednje konfiguracijske parametre koji osiguravaju optimalnu upotrebu i koje preporučujemo za standardne korisnike, a koja bi izgledala kako slijedi:

•             Snaga motora: 250 W do 350 W

•             Promjer točkova: 8 do 8,5 inča

•             Autonomija: 20 km do 30 km

•             Maksimalna brzina: 25 km/h do 30 km/h

•             Nosivost: 100 kg do 120 kg

•             Masa: 12 kg do 15 kg

•             Cijena: 800 do 1200 KM

Manje od navedenih parametara pružit će manju cijenu ali i kvalitet nižeg nivoa i uvesti vas u ponudu dječijih modela i igračaka što vam neće osigurati funkcionalnost, udobnost i sigurnost svakodnevne upotrebe skutera.

Ukoliko bilo koji od navedenih parametara ode preko predloženih vrijednosti svakako ćete dobiti na kvalitetu i sigurnosti, ali očekujte i povećanje cijene nabavke. Na cijenu će također uticati eventualna „šminka“ kao što su LED svjetla, opcija regenerativnog kočenja kao i postojanje mobilne aplikacije i sl.

Kod odabira skutera za svakodnevnu upotrebu važno je obratiti pažnju i na otpornost modela na vodu pri čemu je najbolje tražiti prezentiranje standarda otpornosti na vodu od strane proizvođača i o istima se malo više upoznati prije izbora modela. Ovdje ćemo napomenuti da je najčešći standard u upotrebi oznake:

Kad ste sve ovo uzeli u obzir, svakako dodajte još i činjenice o postprodaji tj. da li odabrani model ima odgovarajuću „postprodajnu podršku“ i servis koji će pravovremeno otklonuti eventualne kvarove, odraditi redovno održavanje i sa kime ćete se moći konsultovati u slučaju potrebe i eventualnih pitanja i nejasnoća.

Pogon i baterije

Svakako najvažniji dio električnog skutera su elektromotori. Njihova snaga je 250 W pa naviše, a sam motor je konstuiran tako da nema „četkice“ čime se osigurava bolji stepen iskorištenosti i njegova dugotrajnost i pouzdanost. Sam električni skuter konstruisan je tako da je elektro-motor postavljen u prednjem ili zadnjem točku i da je prostim posmatranjem „nevidljiv“, a još neke od važijih karakteristika ovih elektro-motora je tzv. rekuperativnost električne energije koju motor proizvodi i povratno puni bateriju kod usporavanja i kočenja, te su gotovo pa nečujni u radu. Također večina ovih motora ima ugrađenu opciju blokade koja ima funkciju zaštite od krađe ili zloupotrebe skutera.

Električni skuter napajaju se energijom iz ugrađenih litij-ionskih baterija koje su integrirane unutar upravljača ili u podnici skutera, a neki od modela mogu imati i opciju dodatne baterije obično „zakačene“ na upravljač koja im osigurava dodatno povećanje performasi autonomnosti i snage.

Najčešće se radi o baterijama napona od 24 do 48 V, kapaciteta koji se kreću u rasponu od 5.000 do 10.000 mAh, no napredni modeli mogu imati i veće kapacitete ili dodatne izmjenjive baterije.

Prosječna potrošnja električne energije kod ovih se vozila kreće na novu od 6 do 10 Wh/km, a sam trošak električne energije će biti minimalan, ma koliko se vozili na svom novom skuteru.

Punjenje kod većine modela će trajati između 3 do 6 sati na običnoj kućnoj utičnici, pomoću pripadajućeg punjača koji izgledaju identično kao oni za vaš laptop računar. Kod modela s većim kapacitetom baterije punjenje će duže trajati. Imajući u vidu da punjenje skutera traje nekoliko sati, svakako neće biti problem napuniti ga u toku trajanja radnog vremena ili preko noći.

Test vožnja

Nakon što ste odabrali model svakako bi bilo dobro da kod prodavca isprobate odabrani model. Internet svakako može biti dobar izvor podataka, kao i preporuke prijatelja, ali vlastito iskustvo je nezamjenjivo i tek nakon probe i testne vožnje donesite konačnu odluku.

Iskustva govore da je nemali broj kupaca, nakon izbora određenog modela i probne vožnje shvatio da im odabrani model jednostavno ne odgovara i u zadnjem času promjenio svoju odluku i odabrao neki drugi model. Imajući u vidu da ćete skuter koristiti svakodnevno ili barem često svoju odluku trebate donijeti na osnovu vlastitih pozitivnih iskustava.

I naravno, nemojte zaboravite

Električni skuter je prevozno sredstvo na čije se specifično težište trebate naviknuti. Sama konstrukcija skutera, mali promjer točkova, kao i visina korisnika svakako utiču na stabilnost skutera te ćete trebati malo vremena naviknuti se na specifične zakonitosti ovog vida prijevoza.

Također je potrebno imati u vidu da kod većine skutera nećete moći krenuti „pritiskom na gas“ već je potrebno da se odgurnete i vlastitom snagom krenete iz mjesta, a skuter će nakon vašeg „pritiska na ručicu gasa“ i prepoznavanja kretanja lagano početi ubrzavati vlastitim pogonom.

Naravno, sticanje rutine i vještine treba vrijeme i to svakako poštujte i tek nakon nekoliko sati „laganije“ vožnje možete preći na viši nivo i zahtjevnije manevre.

Kočenje na električnom skuteru je svakako posebna funkcija i potrebno se na istu naviknuti. Ručica kočnice se nalazi na lijevoj strani i njome se u pravilu aktivira stražnja kočnica, a istovremeno se aktivira i električna kočnica u elektro-motoru. U početku svakako izbjegavajte nagla kočenja jer će vam biti potrebno malo vremena da steknete osjećaj za balans. Neki modeli imaju i nožnu kočnicu koju svakako smatrajte pomoćnom i koju zbog specifičnog trenja na stražnju gumu izbjegavajte koristiti osim u slučaju potrebe.

I na kraju, struja i voda ne idu baš zajedno, pa tako i vožnja u kišnim uslovima nije baš naročit užitak za vožnju na skuteru. Pored kapljica kiše, mokra cesta i loše prijanjanje točkova u takvim uvjetima sigurnosni su rizik vožnje, a u tehničkom smislu sklopovi skutera dodatno su opterećeni vlagom, te se toplo preporučuje izbjegavanje vožnje u kišnim uvjetima, osim baš kad morate.

Xiaomi M365

Specifikacija

Masa:12,5 kg
Nosivost:100 kg
Promjer točkova:8,5”
Snaga motora:250 W
Autonomija:30 km
Garancija:24 mjeseca

Električni skuter koji je, može se reći među prvima stigao na naše tržište i kao takav je trenutno jedan od najpopularnijih na našim ulicama. Model M365 ili Mi kako ga još zovu ima relativno čvrst aluminijski okvir koji uz točkove promjera 8,5 Inch daje dobar osječaj vožnje električnog skutera gradskim ulicama, dok će vaša koljena trpiti u slučaju većih neravnina ili pri silaženju sa trotoara na cestu. Za ubrzanje do najviše 25 km/h ovom skuteru treba desetak sekundi, a stiskom ručne kočnice aktivirat ćete disk kočnicu na zadnjem točku, kao i elektronsku kočnic u motoru čime se skuter zaustavlja. Ovaj skuter se isporučuje sa dvije rezervne gume pored onih već ugrađenih na skuteru, što je svakako za pohvalu. Međutim ovi pneumatici su namjenjeni isključivo za čvrste podloge i savjetujemo da izbjegavate vožnju skutera po kišnom vremenu, mokrim podlogama, kao i van asfaltnih podloga.

Ovaj skuter ima mobilnu aplikaciju Xiaomi Home kojom se možete povezati sa svojim skuterom i „poštimati“ opcije kao što su nivo rekuperativnog kočenja, svjetla i dr. te napraviti uvid u sve paramtere skutera i statistike vožnje. Aplikacijom također možete izvršiti aktiviranje blokade i zaključati vozilo čime osiguravate njegovo neovlašteno pokretanje. Aplikacijom također možete ostvariti uvid u stanje baterije i verziju firmwarea i druge naprednije informacije. Pored standardne službene aplikacije Xiaomi Home na internetu je dostupan veliki broj neslužbenih aplikacija sličnih mogućnosti što ne iznenađuje zbog činjenice da je ovo jedan od popularnijih skutera.

Xiaomi M365 PRO

Specifikacija

Masa:14,2 kg
Nosivost:100 kg
Promjer točkova:8,5”
Snaga motora:300 W
Autonomija:45 km
Garancija:24 mjeseca

Kako svaki uređaj ima svoju napredniju inačicu tako je i Xiaomi M365 Pro naprednija verzija osnovnog modela Xiaomi M365 skutera. Odlukuje ga robusna aluminijska šasija, uvjerljiva izrada, te funkcionalna aplikacija što daje općeniti dojam ozbiljnog skutera. U osnovu je ovo skuter Xiaomi M365 pa za njega važi sve što je gore navedeno uz napomenu da Pro donosi određene pozitivne promjene, a što svakako utiče i na veću cijenu.

Na prvi pogled teško je uočiti razliku između običnog i pro modela, ali ukoliko imate prilike uporediti ih jedan pored drugog primjetit ćete dužu šasiju za nekih 4 centimetra, dok je visina upravljača 4 cm veća u odnosu na prethodni model.

Podnica je kod ovog modela duža za oko 5 centimetara što omogućava bolji smještaj nogu. U unutrašnjosti je skoro baterija većeg kapaciteta za skoro 70 procenata pa sada iznosti 474 Wh u odnosu na ranijih 280 Wh, a što će u osigurati ukupnu autonomiju veću za nekih 15 kilometara, pa Pro verzija ima autonomiju od 45 km od ranijih 30 km.

Veći kapacitet baterije omogućio je i povećanja u pogledu snage elektromotora koji sada ima 300W umjesto ranijih 250W nazivne snage. Povećanja o kojim govorimo imala su za rezultat 2 kg teži romobil i duže vrijeme punjenja skutera koja sad iznosi skoro 9 sati od ranijih 5-6 sati.

Pro model ima osjetno više snage, međutim njegova brzina limitirana je software-ski na 25 km/h što bi trebalo biti sasvim dovoljno za sigurno putovanje. Upoređujući obični i Pro model i istim uslovima primjetili smo da je ubrzanje Pro modela veće ali se nakon postizanjem maximalne brzine uspostavlja odnos u kojem je Pro verzija nekih 10-tak metara ispred osnovne verzije i to se ne mijenja čitavim putem.

Led displej kod Pro verzije je privlačniji i daje podatke o načinu vožnje, stanju baterije, trenutno brzini vožnje, kao i kontrolne oznake za svjetla, bluetooth konekciju, kao i upozorenja na kvarove dijagnosticirane kvarove električnog sistema skutera.

MS Enery Neutron N1

Specifikacija

Masa:12,5 kg
Nosivost:120 kg
Promjer točkova:8”
Snaga motora:250 W
Autonomija:22 km
Garancija:12 mjeseci

Model električnog skutera na kojem možete sklopiti ručke osigurava smještanje u manje prostore. Robustan zglobni mehanizam i kompaktne dimenzije osiguravaju smještanje ovog skutera u manje prostore nego inače. Ovo je značajna karakteristika za korisnike koji imaju mal prtljažni prostor u slučaju potrebe za prevozom skutera ili smještaja u manjim životnim prostorima.

U vožnji ovaj skuter izgleda dosta dobar. Ono što se odmah da uočiti kao nedostatak ovo skutera su relativno mali promjer točkova, međutim nedostatke u kompenzira prednji amortizer koji upije manje neravnine podloge dok u slučaju većih neravnina skuter ne pruža osječaj stabilnosti i sigurnosti. Za ovaj model možemo reči da je prilićno okretan, što imajući u vidu smještaj pogonskog motora u zadnjem točku daje osjećaj dobrog balansa i osigurava nosivost do čak 120 kilograma.

Moramo pohvaliti kočinice ovog skutera koje su doboš i smještene na zadnjoj osovini i svoj zadatak obavljaju u granicama očekivanog. U pogledu sigurnosti ovaj model ima dobra prednja i stražnja Led svjetla, kao i trepčuće stop svjetlo. Pogonski motor je vjerovatno najslabija karkateristika ovog modela koji sa svojih 250 W nominalne snage i baterijom 24 V ne daje atraktivna ubrzanja kakva imaju konkurenti i kod i najmanjih uzbrdica ćete imati osjećaj da skuter „gubi dah“

Taster gasa, kao i displej na kojem su vidljivi podaci o brzini, napunjenosti baterije ili pređeni kilometri nalaze se na desnoj ručici skutera. Gas se kod ovog skutera dodaje desnim kažiprstom i srednjim prstom povlačenjem „polugice“ što je specifično za ovaj model skutera. Ručke su ergonomskog oblika sa isturima za oslanjanje dlanova. Ovaj skuter je odlino rješenje za roditelje koji žele obradovati svoju djecu jer je jurnjava i luda vožnja ovim skuterom jednostavno nemoguća. Ukoliko svoj skuter budete željeli povezati sa aplikacijom i mobilnim uređajem morat ćete odabrati neki drugi skuter jer ovaj model nema ovu opciju.

MS Enery Neutron N2 Plus

Specifikacija

Masa:14,2 kg
Nosivost:120 kg
Promjer točkova:10”
Snaga motora:400 W
Autonomija:35 km
Garancija:12 mjeseci

Ovaj skuter svojim karakteristikama i cijenom svrstan je u vrh ponude brand-a MS Energy. Na našem testu pokazao se kao kvalitetan i pouzdan skuter dobre izrade i zavidnih performansi. Točkovi su promjera 10 Incha što uz prednji amortizer daje osjećaj udobnosti i osigurava jednostavno savladavanje neravnina i prepreka na koje možete naići u normalnim uvjetima vožnje.

Motor od 400 E smješten u zadnjem točku nudi uvjerljiva ubrzanja u sva tri moda vožnje. Uzimajući u obzir performanse ovog skutera, kao i činjenicu da u modu rada bez ograničenja ovaj skuter zaista ima ozbiljne perfomanse, ocjenili smo da je mod 2 sasvim dovoljan za „normalnu“ upotrebu u urbanim sredinama smanjujući rizike da doživite neželjenu situaciju na prihvatljivu mjeru.

Kvalitetna izrada, sportski dizajn i zavidne performanse ovog sutera su uz činjenicu da je upravljač podesiv po visini i da skuter posjeduje ugrađena snažna LED svjetla svakako su argumenti zbog kojih će ovaj skuter skrenuti pažnju na sebe u moru drugih koji međusobno liče jedan drugome.

Ovaj skuter je svakako dizajniran da zadovolji potrebe zahtjevnijih korisnika, te mu je takva i konstrukcija baterije koja osigurava automoiju od zavidnih 35 kilometara.

Još jedan detalj po kome je ovaj skuter prepoznatljiv je električna sirena karakterisičnog zvuka, što je rijedak slučaj za ovu klasu prevoznih sredstava.

Nedostatak ovog skutera je svakako nepostojanje mobilne aplikacije putem koje korisnik može pratiti stanje skutera, statisitke i dijanostiku što je svakako jedan od „must be“ zahtjeva današnjih korisnika.

Ninebot ES2 by Segway

Specifikacija

Masa:12,5 kg
Nosivost:100 kg
Promjer točkova:8”
Snaga motora:300 W
Autonomija:25 km
Garancija:12 mjeseci

Jedan od najzaslužnijih skutera za popularizaciju elektromobilnosti općenito. Svojim perfomansama, sigunošću i pouzdanošću etablirao se u svjetskim razmjerama kao „best buy“ proizvod koji će korisniku pružiti optimalnu mobilnost u urbanim sredimana. Ukoliko ste imali prilike boraviti u posljednje vrijeme u nekoj od svjetskih metropola mogli ste primjetiti ogroman broj ovih skutera u upotrebi kako kod individualnih korisnika, tako i kao skutera koji se iznajmljuju u tim metropolama, ovo samo govori u prilog pouzdanosti i kvaliteti tih skutera.

Masivan upravljač u kojem se istovremeno nalazi i baterija, ovom trotinetu daje robustan izgled i čvrstinu. Značajno je napomenuti da je proizvođač predvidio mogućnost ugradnje dodatne baterije sa unutarnje strane upravljača čime se dodatno poboljšavaju performanse i autonomost ovog skutera. Njegova nominalna brzina je 25 KM/h, kao i autonomnost u radijusu od 25 kilometara, dok se autonomija dodatnom baterijom povečava na impozantnih 45 kilometara, a maksimalna brzina raste na ograničenih 30 Km/h. Ovaj model skutera ima mogućnost rada u tri predefinirana moda u zavinosti od željenog stila i načina vožnje. Snaga kojom ovaj skuter raspolaže je 300 W nominalne snage i maksimalnih 700 W, a ovim trotinetom moguće je savladavati uspone do 10% čime se ne mogu pohvaliti baš svi skuteri u ovoj klasi. Ovaj model također se odlikuje elektronskom kočnicom koju aktivirate pritiskom na dugme sa lijeve strane lijevim za razliku od večine skutera koji imaju ručnu kočnicu sa sajlom poput one na biciklima. Kočnica se nalazi u prednjem točku i prilikom kočenja istovremeno vrši rekuperaciju električne energije kod usporavanja i na taj način dopunjava bateriju. Kada govorimo o ovoj funkciji značajno je napomenuti da se korisniku može desiti da u toku vožnje skuter „zapišti“ karakterističnim zvukom koji može izgledati kao „prijava greške“ međutim radi se jednostavnoj notifikaciji da je baterija napunjena do maksimuma, tako ako vam se ovo desi ne brinite. Pored prednje skuter je opremljen i zadnjom tj. nožnom kočnicom koju aktivirate pritiskom blarobrana čime se vrši pritisak na zadnji točak. Također je potrebno u periodu navikavanja obratiti pažnju na to da ne kočite previše naglo jer se može desiti da izgubite ravnotežu i padnete prema naprijed zbog zaustavljanja skutera u mjestu, tako da pripazite u samom početku.

Za ovaj skuter karakteristične su pune gume čime ste zaštićeni od eventualnih posjeta vulkanizeru, a malo tvrđi osjećaj u vožnji ukazat će na to da gume nisu napuhane zrakom.

Također je značajno istaći da će prednji amortizer u granicama realnih očekivanja absorbovati sve udare i neravnine te osigurati prilično udobnu vožnju za ovu kategoriju prevoznog sredstva.

Skuter ES2 ima dobru i korisnu mobilnu aplikaciju putem koje možete povezati vaš mobilni uređaj i skuter i upravljati raznim funkcijama od koji je jedna i podešavanje osvjetljena što će učiniti da vas bolje primjete općenito i posebno u prometu.

Testrajući dva modela koji se naješće upoređuju na tržištu i to model XIAOMI M365 i SEGWAY Ninebot ES2 došli smo do zaključka da uz dužno poštovanje nije realno upoređivati ova dva modela i da su sve prednosti na strani SEGWAY-a. Osim što je u pitanju premium brend sa istorijom postojanja od preko dvije decenije, njegove tehničke karakteristike su zaista daleko bolje nego što ih vidimo na prvi pogled na papiru. Počevši od prednjih i zadnjih amortizera koje poseduje, punih guma koje ne mogu da se probuše, display-a koji osim baterije pokazuje kojom brzinom idete, ambijentalnog svetla koje možete poštimavati putem aplikacije gde ste daleko vidljiviji i sigurniji u noćnoj vožnji, mnogo jednostavniji način preklapanja svakako su prednosti koje su na strani SEGWAY modela. Ukoliko tražimo zamjerku ovom modelu, jedino što možemo, u poređenju na druge slične modele navesti jeste da u standardnom pakovanju nije uključeno zvonce koje je sa aspekta sigurnosti svakako jako bitno i preporučujemo da isto kupite prvom prilikom bilo kao orgininalnu dodatnu opremu bilo kao univerzalno rješenje.

Ninebot ES4 by Segway

Specifikacija

Masa:14 kg
Nosivost:100 kg
Promjer točkova:8”
Snaga motora:300 W
Autonomija:45 km
Garancija:12 mjeseci

Kada nabrijete verziju skutera ES2 sa dodantom baterijom i još par detalja, svakako dobijete skuter oznake ES4 koji će po svojim perfomansama i parametrima odgovoriti potrebama najzahtjevnijih korisnika na našim prostorima.

Skuter namjenjen urbanom putovanju do maksimalno 45 kilometara nominalnog radijusa, a koji može savladati uspone do 15 stepeni prevozeći korisnika sa maksimalnih 100 kilograma trebao bi biti dovoljan za svakodnevna putovanja.

Motora maksmialne snage 800W učiniće da vas ovaj skuter impresionira, te će sa svoje dvije baterije osigurati dovoljno energije i za duža putovanja brzinom od 30 km/h. Ukoliko pak ne žurite možete pored najbržeg koristit i režime mirnije vožnje čime osiguravate uštedu energije.

Upravljač, njegove ručke kao i podloga za noge gumirani su i udobni i daju osječaj sigurnog korištenja skutera. Samo preklapanje skutera je jednostavno i brzo se obavlja pa ga možete lako ponijeti sa sobom, čak i u javni prevoz ukoliko zatreba. Nedostatak mu je veća težina koja u ovom slučaju iznosi 14 kilograma, tako da gledajte da ne planirate duže relacije nošenja ovog skutera.Skuter je dostupan u dvije opcije i to siva i crna. Skuter se brzo savija, pa ga možete ponijeti sa sobom ukoliko imate potrebu za prevozom, kao što je autobusom ili neki drugi vid prevoza, ako je potrebno, iako je ES4 malo teži, ima težinu od 14 kilograma, tako da vam je bolje da imate snage u rukama. :)) Što se tiče izdržljivosti skutera u tom pogledu može izdržati nosivost do 99 kilograma. Za opcije boja možete odabrati tamno sivu ili srebrnu. Sigurnost kod električnih skutera je najvažnija, a ES4 Kickscooter ima certifikat UL 2272 certifikat, što je sigurnosna značajka koju treba potražiti kod skutera, a označava da je sistem litijumskih akumulatora prošao rigorozne testove. I na kraju ukoliko vam je ES4 u dometu vašeg budžeta, svakako preporučujemo jer ćete dobiti dugortajan i dobro izgrađen skuter prepoznatljive marke.

ERoad 350 W M2 Pro

Specifikacija

Masa:12 kg
Nosivost:120 kg
Promjer točkova:8”
Snaga motora:300 W
Autonomija:30 km
Garancija:12 mjeseci

Testirali smo 7 različitih skutera i kao posljednji nam je u ruke došao EROAD M2 350W Pro za koji imamo samo riječi hvale.

EROAD svojim futurističkim izgledom i primamljivim performansama skrenuo je našu pažnju na sebe. Atraktivan ugaoni dizajn, posebno u pogledu inovativnog sistema preklapanja uz činjenicu da ovaj električni skuter nema vidljive žicu, što mu omogućava da bude vodootporan (IP66 standard) čini ovaj skuter vrlo primamljivim za uvjete korištenja u našoj zemlji.

Kontrolni zaslon smješten je u stup upravljača i omogućava vam prikaz brzine, odabrane snage ili nivoa napunjenosti baterije. Za maksimalnu udobnost i sigurnost, M2 Pro se oslanja na savršeno nevidljive amortizere. Za zaustavljanje ovaj električni skuter, na zadnjem točki koristi disk kočnicu, dok se prednji točak elektronski koči.

EROAD M2 Pro je ozbiljan električni dizajniran za vozače koji prelaze veće udaljenosti i koji se svakodnevno susreću sa bosanskohercegovačkim putevima koji nisu uvijek dobro održavani.

Što se tiče dodatne opreme, na ovom skuteru ništa ne nedostaje: prednja svjetla, crvena stop svjetla nazad, Bluetooth, aplikacija za mobilni telefon, zaključavanje i blokada paljenja, bočna noživa-postolje. Smatramo da  E-Road M2 električni skuter Pro s pravom novi titulu trenutno najbolje opremljenog na tržištu.

Za sigurnost korisnika također se brigne prednji i stražnji ovjes, disk kočnica na zadnjem točku, dok je su za udobnost zaduženi 8,5-inčni saćaste felge nove generacije koje, pored suspenzije, povećavaju udobnost vožnje. Za razliku od Xiaomi M365, ovdje su točkovi puni, što će vam spriječiti probijanje i poštediti vas posjeta vulkanizeru.