Idealan spoj vozila i motora.
Nepravedno ozloglašeni 2.0 TDI je idealan spoj sa Passatom šeste generacije. Sve ispod bilo bi malo.
Na Balkanu je uvriježeno mišljenje da je VW zlatna valuta. Po tim mjerilima Passat je jedna od najvrijednijih poluga. Na testu smo ovaj put imali Passat variant (karavan) 2.0
TDI iz 2006. godine. Automobil ima pređenih 200 hiljada kilometara i kod sadašnjeg vlasnika, koji mu je ujedno i drugi vlasnik, je već četiri godine. Kupljen je u BiH od prvog vlasnika, što je za naše podneblje veoma bitno zbog raznih malverzacija sa pređenom kilometražom i servisnim knjigama. Znači, kada smo utvrdili tačnost pređenih kilometara, sa sigurnošću možemo reći kako stoje stvari sa „trošenjem“ Passata kroz ove godine i kilometre. Testirani automobil je pokretan, kod nas ne baš omiljenim 2.0 TDI motorom sa 140 konjskih snaga.
[Best_Wordpress_Gallery id=”3″ gal_title=”VW Passat”]
Motor odlično vuče i po našem mišljenju, alternativa u vidu 1,9 litrenog motora sa 105 konjskih snaga bi bila preslaba za ovaj auto. Razlog zbog kojeg ovaj motor nije omiljen su dizne marke Siemens koje su, zbog lošeg kvaliteta goriva na našim pumpama, znale zakazati. Iz tog razloga je ovlašteni serviser VW vozila mijenjao dizne i ugrađivao BOSH sa kojima nije bilo problema. Ali mit o lošem motoru je na žalost ostao. Passat variant pokretan ovim motorom ubrzava od 0-100 za 10 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 210 km/h, što je za porodični automobil sasvim dovoljno.
Potrošnja je u granicama normale i iznosi između 8 i 9 litara u gradskom režimu vožnje, dok se na otvorenoj cesti zadovoljava sa oko 6 litara na sto kilometara. Redovni servis koji se obavlja na svakih 15 hiljada kilometara u ovlaštenom servisu iznosi oko 250 KM.Testirani automobil, za pređenih 200 hiljada kilometara, imao je samo jedan ozbiljniji kvar, a to je procesor motora čija je zamjena koštala također 250 KM. Ostalih troškova, osim redovih servisa i potrošnih materijala nije bilo. Udobnost i oprema testiranog modela je zadovoljavajuća, obzirom na poznatu VW-ovsku tvrdoću i škrtost u serijskoj opremi. Ovaj primjerak je opremljen comfortline, tj. srednjim paketom opreme, što uključuje sjedišta sa plišanim presvlakama i grijanjem, multifunkcionalni trokraki volan, dvozonski digitalni klima uređaj, tempomat i još dosta toga. Završna obrada je dosta dobra, mada bi kao manu naveli guljenje laka na prekidačima za komande svjetala, prozora i audio sistema. To je mana svih VW modela iz te generacije i nije ugodno oku, ali srećom sada već imamo ljude koji se bave reparacijom i uređenjem ovih dijelova koje nije skupo. Prostor u unutrašnjosti je odličan i ima mjesta za pet odraslih osoba čak i na malo dalje destinacije. Prtljažnik je kod karavana ogroman i iznosi 605 litara zapremine, tako da Passat i u ovoj generaciji opravdava masovno korištenje od strane raznih trgovaca i zanatlija koijma je gepek najbitniji dio automobila.
Cijena ovakvog automobila na našem tržištu iznosi od 10 do 12 hiljada maraka, u zavisnosti od stanja, kilometraže i porijekla. Ko sebi traži izdržljiv i robustan automobil naša preporuka bi svakako bio Passat, ali ako tražite veću udobnost od prosjeka bolje pogledajte konkurenciju.
Sanjin Imamović