Najčešći uzrok kvara turbine je neredovna izmjena ulja i filtera motora. Turbo centar Gabeljić posjeduje najsavremeniju opremu za reparaciju turbina u BiH
Firma Turbo centar Gabeljić osnovana je 1999. godine i nalazi se u naselju Hotonj u Sarajevu. Ova firma je jedna od najuspješnijih, ako ne i najuspješnija, u reparaciji turbina, kao i prodaji istih. O načinu poslovanja i servisiranju turbina razgovarali smo sa menadžerom prodaje Turbo centra Gabeljić, Jasminom Hamzićem.
„Firma Turbo centar Gabeljić je osnovana prije skoro dvadeset godina i u početku, obzirom da na našem tržištu nije bio veliki broj automobila sa turbo motorima, razvoj je tekao sporo. Ekspanzijom uvoza i razvojem tehnologije motora i naš posao se počeo razvijati. Tokom godina postali smo servis koji je po svom radu i kvalitetu poznat u našoj i u zemljama okruženja.“, kazao je Hamzić.
Konkurencija je najviše potisnuta 2013. godine, kada Turbo centar Gabeljić počinje sa korištenjem najsavremenijih mašina za reparaciju turbina koje su se u tom trenutku mogle naći na tržištu.
Kako spriječiti kvar turbine
Na pitanje šta je najčešći uzrok kvara turbine Hamzić odgovara: „Najčešći uzrok kvara turbine je neredovno servisiranje motora. Da bi produžili vijek turbine mora se redovno mijenjati ulje u motoru, kao i filteri zraka i ulja. Naravno, postoje i druge mogućnosti kvara, kao što je dotrajalost ili fizičko oštećenje turbine, ali je to zanemarivo mali procenat. To se najčeće dešava nakon rada majstora na motoru, prilikom čega dolazi do zaostale prljavštine u kućištu filtera ili karteru ulja koju trubina prilikom rada povuče i dolazi do oštećenja vitalnih dijelova.“
Garancija bez obzira na kilometražu
Iako se firma bavi i prodajom novih turbina, veoma mali broj je ljudi koji se odlučuje za takvu vrstu kupovine. Razlog za to je što se prilikom reparacije ugrađuju svi novi dijelovi i samo kućište turbine ostaje staro, a razlika u cijeni između nove i reparirane turbine je oko hiljadu maraka. Također je veoma bitno i to što se na repariranu, kao i na novu turbinu, dobija garancija od 12 mjeseci bez obzira na pređenu kilometražu.
Turbo centar Gabeljić garantuje za kvalitet proizvoda proizvedenih i servisiranih u njihovom servisu i prihvata odgovornost za kvarove koji su nastali u garantnom roku ako se dokaže da su rezultat neispravnih materijala ili izrade.
Turbo centar Gabeljić vrši reparaciju putničkog i teretnog programa vozila, a nerijetko se desi da na servis dođe i neka brodska turbina.
„Često nas ljudi pitaju da li ima neka određena marka vozila na kojoj često dolazi do kvara turbina. Na to pitanje je veoma teško odgovoriti iz razloga što je to pitanje tržita. Na našem tržištu su najzastupljenija vozila marke Volkswagen, tako da se najčešće susrećemo sa kvarovima na njihovim turbinama. Pored VW-na tu je i Renault. Mada, opet podvlačim da je to zakon tržišta. Tako bih mogao reći da je, na primjer, Daihatsu automobil kojem se ne kvare turbine, jer nam nikad nije ni jedna došla na servis. A dobro znamo koliko je ta marka zastupljena na našem tržištu. Također bih želio napomenuti da prilikom reparacije, za razliku od konkurentskih firmi, mi u našem servisu mijenjamo sve pokretne dijelove turbine bez obzira da li su ispravni ili ne. Cijena reparacije turbine u našem servisu iznosi 450 konvertibilnih maraka.“ rekao nam je Hamzić.
Turbo centar Gabeljić trenutno uspješno sarađuje sa oko 220 servisa u BiH, a taj broj se svakodnevno povećava.
„Nadamo se da će naši klijenti biti kao i do sada zadovoljni našim radom, a mi ćemo se truditi da zadovoljimo njihove potrebe idući u korak sa najsavremenijom tehnologijom u oblasti reparacije turbina.“ za kraj nam je rekao Jasmin Hamzić, menadžer prodaje Turbo centra Gabeljić.
Sanjin Imamović