Opel Astra je ozbiljan automobil koji za manje novca daje više u odnosu na konkurenciju. Pri tome se ne morate brinuti za krađu, jer lopovima nije atrakivna, što je, obzirom na situaciju u našoj zemlji, veliki plus.
Četvrta generacija Opelove Astre, koja se proizvodila od kraja 2009. do kraja 2015. godine napravila je veliki skok u dizajnu i kvaliteti u odnosu na svoju prethodnicu. Astra J i vizuelno i praktično djeluje kao mnogo ozbiljniji automobil.
Na testu smo imali model iz 2010. godine sa atmosferskim 1.6 litarskim motorom koji razvija 115 KS. To je motor starije generacije sa kojim nećete postići sportske rezultate, ali koji će vas, uz redovno održavanje, dugo služiti. Astra koju smo vozili je kod sadašnjeg vlasnika tri godine i prešla je 85 hiljada kilometara. Do sada nije bilo većih mehaničarskih intervencija osim redovnih servisa.
Astra J je automobil koji za svoju klasu ima veoma mnogo prostora u unutrašnjosti te se udobno mogu smjestiti četiri odrasle osobe, a na kraće relacije čak i pet. Prtljažnik je također solidne veličine i zapremina mu je 370 litara. Također, automobil posjeduje dosta dodatne opreme u paketu „Enjoy“, gdje možemo naći automatski dvozonski klima uređaj, grijanje sjedišta, električnu parkirnu kočnicu, a spoljšnji izgled upotpunjavaju kromirane lajsne i 17“ točkovi.
Pogonski 1.6 litreni agregat nije preveliki potrošač, te se u gradskoj vožnji zadovoljava sa 9 litara benzina, dok potrošnja na otvorenoj cesti ne prelazi 6 litara na 100 kilometara. Na auto-putu postiže solidnu maksimalnu brzinu od 188 km/h, dok na ubrzanjima i međuubrzanjima ne pokazuje neku agresivnost. Naravno pored ovog motora dostupni su i drugi benzinski sa rasponom snage od 87 do 200 konjskih snaga, kao i dizelski od 95 do 165 „konja“.
Jedinu zamjerku koju bi mogli uputiti Astri, u odnosu na konkurenciju, je njena težina, koja je u prosjeku za oko 150 kg veća. To naravno utiče na njene performanse. Pored svega, željeli bi napomenuti jednu neobičnost kod ovog modela koja bi možda mogla zadati male glavobolje vlasnicima. Naime, u Opelu su odlučili da se raspon šarafa na točkovima razlikuje u zavisnosti od pogonskog agregata. Zbog toga, u situacijama kad vlasnik želi da kupi druge felge za svoj automobil, mora biti veoma oprezan prilikom nabavke kako bi felge bile odgovarajuće.
U svakom slučaju, to je automobil koji bi preporučili za kupovinu i nazvali ga nekom „zlatnom sredinom“, jer po našem mišljenju ima dobar odnos cijene i kvalitete. Model koji smo testirali na našem tržištu ima cijenu od oko 14 hiljada KM, što je za auto sa relativno malom kilometražom i, za naše prilike malo godina starosti, odlična ponuda.
Sanjin Imamović