Pola vijeka Dacia

Istorija je htjela pa je Dacia od početka vezana za Renault, firma  Uzina de Autoturisme Pitești (UAP) (Fabrika Automobila Pitešti) je osnovana 1966 godine, proizvodnja automobila u fabrici u mjestu Kolibaš(Colibaşi), današnjem Miloveniju, počela je 1968, a prvi model koji je sišao sa fabričke trake bio je Dacia 1100, prepakovani, tada veoma popularni Renault 8. Tokom svoje istorije fabrika je izbacila razne model od modela Dacia 1100 (1968–1972),Dacia 1210 (zasnovana na verziji 1310),Dacia 1300 (1969–1979), Dacia 1310 (1979–2004; Dacia Denem u Ujedinjenom Kraljevstvu), Dacia 1301 (1970–1974) (Reno 12), Dacia 1302 (1975–1982) itd. Naravno i Rumuni imaju narodni auto kao i mi, kod nas je to golf  a kod Rumuna je to model Dacia 1300/1310.  Dacia 1300/1310 je postao najčešći automobil u Rumuniji, smatra se “narodnim automobilom Rumunije”, gotovo svi su ga bar jednom imali.  Renault grupa je 1999. kupila Dacia-u s ciljem proizvodnje niskobužetnih malih automobila za tržište Središnje i Istočne Europe. 2000. je predstavljen model SupeRNova. Prodaja modela je bila zadovoljavajuća, te je 2002. godine prodano 53.000 vozila. Oko 50% rumunskog tržišta automobila je držala Dacia. Model SupeRNova je 2003. zamijenjen s modelom Solenza, koji je imao potpuno redizajniranu unutrašnjost te moderniji izgled od prethodnika. Proizvodnja Solenze se prestala proizvoditi 2005. kada na scenu stupa Dacia Logan. Logan je od kupaca dobro prihvaćen kao auto koje za male pare daje dosta pa je pored prodaje u istočnoj europi doživio i dobar uspjeh u zapadnoj europi. Treba reći da je Logan  dobio tri zvezdice u Euro NCAP testu bezbjednosti. Nakon vrtoglavog uspjeha došli su i drugi modeli Logan MCV karavan (2006.), Sandero (2008.), Sandero Stepway (2009.), SUV Duster (2010.), MPV Lodgy i Dokker (2012.), stigle su i druge generacije modela Logan, Sandero i Duster. Dacia je za manje od 15 godina od predstavljanja Logana kupcima širom svijeta isporučila 5.000.000 vozila. Rumunski proizvođač u 2017. godini bio 5. najprodavaniji auto-brend u Francuskoj, a ako se posmatra samo prodaja privatnih automobila (bez flotne prodaje), Dacia je 2017. završila na 3. mjestu u toj zemlji.  Najtraženiji model bio je Sandero, sa 51.982 prodata primjerka.

 

 

Leave a Reply

No announcement available or all announcement expired.