Ford Escort, kompakt koji je rušio rekorde

Krajem 1967. došlo je do spajanja Ford Velika Britanija i Ford Njemačka u Ford Evropa. Prvi model koji je ugledao svjetlost dana u saradnji obje divizije je bio Ford Escort, koji je tokom godina postao Fordova legenda i danas drži rekord kao najprodavaniji Fordov automobil svih vremena.

 

Ford Escort Mk1 RS1600

Ovih dana navršilo se 50 godina od predstavljanja prvog Ford Escorta. Prva generacija Escorta veoma brzo postigla je veliki uspjeh u prodaji. Ovaj, za tadašnje standarde mali Ford, jedan je od prvih modela Ford Europe, kada su se Njemačka i Britanska podružnica ujedinile, shvativši da Evropa postaje tržište sa sličnim prohtjevima na kontinentalnom i ostrvskom dijelu.

Ford Escort je u potpunosti razvijen u Velikoj Britaniji. Prvo je izašao model sa dvoje vrata, godinu dana kasnije i četverovratni model. Koristila se klasična mehanika, sa uzdužno postavljenim motorom naprijed, a pogonom nazad. Pokretan je 1.1 i 1.3 litarskim motorima. Najčešći je bio slabiji motor, čije su i performanse bile slabe. Escort sa ovim motorom je ubrzavao do stotke za 22,4 sekunde, dok je maksimalna brzina iznosila 129 km/h. Prva generacija je puno veći uspjeh postigla na ostrvu, nego u kontinentalnom dijelu Evrope. Obzirom da u Njemačkoj do tada Ford nije imao ni jedan mali model, kupci su se teško privikavali na veličinu, te je početni uspjeh izostao.

Ford Escort Mk2 RS2000

Druga generacija Escorta predstavljena je 1975. godine. Iako nije bilo nekih ogromnih mehaničkih promjena, uspjeh ni ovoga puta nije izostao. Osnovni motori su i dalje bili 1.1 i 1.3 litreani, ali veliki iskorak je napravio RS1800 koji je postizao zavidne rezultate u reliju. Radilo se o 1.8 litrenom motoru koji je na zadnju osovinu isporučivao 270 KS. Navodno, Ford je napravio samo 50 ovih modela, od traženih 400 za homologaciju. U ovoj generaciji došao je i 2.0 litreni motor sa 110 konjskih snaga, a koji je nazvan RS2000. Taj model se mogao prepoznati po posebnom body kitu i felgama.

Ford Escort Mk3

U svojoj trećoj generaciji Escort je nastupio na svjetskom tržištu, jer je ta generacija imala svoje izvedbe i za američko tržište. Predstavljen 1980. godine, Escort Mk3, je bio poseban po tome što je prvi Escort sa prednjim pogonom. Vidjevši uspjeh koji je napravio VW sa svojim Golfom, u Fordu su odlučili napraviti mu opasnog konkurenta. Također, novost je bila i da više nije dolazio u sedan verziji, već sa troja i petora vrata, karavan i cabrio. Kasnije je stigao Orion, koji je bio escortova sedan verzija. Motori za treću generaciju su bili benzinski 1.1, 1.3 i 1.6 litreni, a u ovoj generaciji Escort je dobio i svoju prvu dizelsku verziju. Ovaj ekonomični motor razvijao je 54 konjske snage, što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 144 km/h. Treća generacija bila je dosta uspješna u Evropi, ali najveći uspjeh postignut je u Americi, gdje je Escort postao najprodavaniji automobil.

Ford Escort Mk4 XR3i

Četvrta generacija Escorta stigla je 1986. godine. U odnosu na prethodnu generaciju najviše promjena je bilo na aerodinamici. Poboljšan je kvalitet završne obrade i dodana je bogatija oprema, naročito u paketu Ghia. Pored poznatih motora pridruženi su 1.4 litreni benzinac, kao i 1.8 litreni dizel. Vrh ponude činili su XR3i sa 1.6 litrenim motorom i 105 KS, kao i model RS koji je razvijao 132 konjske snage. Sa četvrtom generacijom evropski Escort se i dizajnerski odvojio od američkog, tako da su to sad bila dva zasebna modela.

Ford Escort Mk5 RS Cosworth

Peta generacija, predstavljena 1990., bila je dizajnerski bum. Međutim, nakon prvobitnog oduševljenja, kupci su bili razočarani nivoom kvalitete unutrašnjosti, koja je u odnosu na prethodni model osjetno pala. Uprkos tome, prodaja ni ovog puta nije izostala, pa je Escort u velikoj Britaniji opet došao na sam vrh prodajne ljestvice. Veliki udio u tome je imao perfektni RS Cosworth, koji je iz 2.0 litarskog motora izvlačio 227 konjskih snaga. Snaga se prenosila preko pogona na sve točkove i dostizao je maksimalnu brzinu od 225 km/h. Prvobitni plan je bio da se proizvede samo 2.500 primjeraka ovog modela, ali kako je potražnja rasla, proizvodnja je nastavljena.

Ford Escort Mk6

Posljednja generacija Escorta predstavljena je 1995. godine. Iako se bazirao na svom prethodniku, ovaj model je urađen dosta kvalitetnije. Kada je predstavljen Focus, 1998. godine, kao nasljednik, Escort se uporedo proizvodio još dvije godine. U svoje 32 godine proizvodnje Ford je proizveo približno 20 miliona Escorta što ga čini najprodavanijim Fordovim automobilom i, posle F-serije, drugim najprodavanijim vozilom koje je ikada izašlo iz Fordovih fabrika.

 

Sanjin Imamović

Leave a Reply

No announcement available or all announcement expired.